A cégek titkos fegyvere a jó munkaerő bevonzására

2025.06.17

A kis- és középvállalkozások vezetői nap mint nap szembesülnek egyre élesebb munkaerőpiaci kihívásokkal. Megtalálni a jó szakembert, aki nemcsak tudásban, hanem értékrendben is illik a csapatba, egyre nehezebb. A kérdés már nem az, hogy van-e elég jelentkező, hanem az, hogy meg tudjuk-e szólítani azokat, akiket valóban szeretnénk csapatban tudni. És ehhez ma már nem elég egy álláshirdetés. A titkos fegyver: a tudatos jelenlét a LinkedIn-en.

A munkavállalók kutatnak – csak nem ott, ahol gondolnánk

A legtöbb álláskereső ma már nemcsak az állásportálokat böngészi, hanem megnézi azt is, hogy egy cég milyen képet mutat magáról. A Google-értékelések, a közösségi médiás jelenlét, és különösen a LinkedIn-es kommunikáció mára egyfajta bizalmi kapuként működik. Ha egy cégről semmit nem lehet megtudni online, az bizony visszatartó erő lehet még akkor is, ha maga a pozíció érdekes.

A KKV-k jelentős része azonban nincs jelen ezen a felületen, vagy ha ott is van, a céges oldal üres, inaktív, és a vezetői profilokon sincs semmi olyan, ami hitelesen mutatná be a vállalat kultúráját. Pedig a mai munkavállalók döntésének egyik fontos tényezője: mennyire tudnak kapcsolódni a céghez emberileg. Ehhez viszont látniuk kell valamit belőled, rólad, a cégedről.

Nincs már olyan, hogy "mi nem kommunikálunk"

Aki nincs jelen, arról mások fognak mesélni. Egy KKV számára óriási előny lehet, ha ő maga formálja azt a képet, amit a leendő munkavállalók vagy partnerek látni fognak róla. A jó hír az, hogy ehhez nem kell milliós kampányokat indítani, egy jól felépített LinkedIn-oldal és következetes, emberi hangvételű kommunikáció már önmagában is vonzóvá tehet.

Nem arról van szó, hogy hetente háromszor posztolni kell. Hanem arról, hogy mit látnak, ha rákeresnek a cégedre. Van bemutatkozás? Vannak posztok, amikből kiderül, hogy milyen a cégkultúrád, mire vagy büszke, kiket keresel?

A LinkedIn nem csak multiknak való

Sokan még mindig úgy gondolják, hogy a LinkedIn egy elitista, nagyvállalati HR-es terep. Pedig ez mára rég megváltozott. A KKV szektorban éppúgy lehet hatékonyan használni.

Egy kis cégnek óriási előnye lehet, hogy emberközelibb, személyesebb hangon tud megszólalni. Nem kell sablonos employer branding kliséket másolni, elég, ha hitelesen megmutatod, milyen nálatok dolgozni. Hogy milyen értékek mentén működtök. Hogy miért maradnak nálatok az emberek.

Ez az a pont, ahol a KKV-k versenyelőnyt kovácsolhatnak a személyességből.

Mire figyelünk a LinkedIn-auditok során?

HR tanácsadóként abban segítek a kis- és középvállalkozásoknak, hogy átlássák: mit látnak róluk a potenciális munkavállalók.

A LinkedIn audit során megnézzük:

  • van-e céges oldal, és az hogyan néz ki

  • milyen benyomást kelt a vezető(k) profilja

  • mit kommunikál a cég a működéséről, a munkakultúráról

  • van-e egyáltalán aktív kommunikáció, vagy épp a hallgatás kommunikál

Ha nincs még jelenlét, akkor abban is segítek, hogyan érdemes elindulni. Ha pedig van, de nem működik, akkor abban, hogyan lehet tudatosan, mégis emberi módon építeni a munkáltatói márkát.

A legjobb munkavállalók már nem csak állást keresnek

Ez talán a legfontosabb mondat. A legjobb munkavállalók nem feltétlenül a hirdetések között keresgélnek. Ők figyelnek, olvasnak, kapcsolatokat építenek, követnek cégeket, embereket. És ha egyszer csak szembejön velük egy gondolat, egy történet, egy értékrend, az már elég lehet ahhoz, hogy azt mondják: "Na, én ott szívesen dolgoznék."

A LinkedIn erre kínál lehetőséget. Nem tolakodó módon toborozni, hanem láthatóvá válni azok számára, akiket valóban be szeretnél vonzani.

A jó jelenlét nem pénz kérdése – hanem stratégiai döntés

Ma már nem az a kérdés, hogy megengedheted-e magadnak a LinkedIn-kommunikációt, hanem az, hogy megengedheted-e magadnak, hogy ne legyen. A jelenléted formálja a rólad kialakult képet, akkor is, ha nem szólsz semmit. Ezért érdemes úgy dönteni, hogy kézbe veszed a történeted.


Ha szeretnéd, hogy segítsek a LinkedIn jelenléted tudatos építésében, keress bátran.

hello@benohelga.hu